SELVKØRENDE Hvem har egentlig ansvaret, hvis en bils sikkerhedsudstyr er indstillet forkert – og det tilhørende systemerne fejler? Det spørgsmål rejser Robert Lau, som er teknisk konsulent hos Dansk Autoglas, fordi der ifølge ham er uklarhed på området om, hvad der sker, hvis eksempelvis et forrudeskift resulterer i en såkaldt fejlkalibrering.
-...
Ansvaret for fejlindstillet fartpilot ender bag rattet
Hvis eksempelvis en adaptiv fartpilot er indstillet forkert, slipper både autoværkstedet og synshallerne for ansvaret. Det placeres i stedet hos bilens fører.
Her et indstillingboard som autoværksteder bruger til at nulstille, kalibrere, bilers sikkerhedsudstyr. Eksempelvis efter et rudeskift, skader eller ligenden på biler, der ændrer afgørende på, om en adaptiv fartpilot virker korrekt.
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer