23948sdkhjf

Ansvaret for fejlindstillet fartpilot ender bag rattet

Hvis eksempelvis en adaptiv fartpilot er indstillet forkert, slipper både autoværkstedet og synshallerne for ansvaret. Det placeres i stedet hos bilens fører.
SELVKØRENDE Hvem har egentlig ansvaret, hvis en bils sikkerhedsudstyr er indstillet forkert – og det tilhørende systemerne fejler? Det spørgsmål rejser Robert Lau, som er teknisk konsulent hos Dansk Autoglas, fordi der ifølge ham er uklarhed på området om, hvad der sker, hvis eksempelvis et forrudeskift resulterer i en såkaldt fejlkalibrering.

-...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement

  • Ingen kortoplysninger
  • Ingen binding
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.126