23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Elbiler er en dårlig forretning

500.000 elbiler om året vil gøre dem økonomisk bæredygtige for Renault-Nissan - men man er kun halvvejs.
PRESSEMØDE

Nissan Leaf er verdens mest solgte elbil – og Renault Zoe er netop lanceret med Renault Nissans egen el-teknologi. Flere og flere virksomheder køber elbilen e-NV200, fordi den giver bedre TCO, Total Cost of Ownership, end dieseludgaven NV200. Men bestyrelsesformand og CEO for begge selskaber, Carlos Ghosn, indrømmede på et pressemøde på den internationale IAA biludstilling i Frankfurt, at man i Renault Nissan alliancen alligevel ikke tjener penge på deres elbiler – endnu.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web02