23948sdkhjf

Autobutler nomineret som blog-vinder

Den digitale branche har lagt mærke til, hvordan udbudssitet skaber relevant indhold for bilejere.
HÆDER Blogprisen-2015 er en nystiftet pris, hvor kommunikationseksperter kårer Danmarks bedste til at skaffe kunder via nettet. Som den eneste aktør fra bilbranchen er autobutler.dk nomineret til at have Danmarks bedste blog, i kategorien Teknologi.

- Vi bliver gang på gang fremhævet som en aktør, der gør det rigtige. Vi er derfor stolte over, at også de digitale eksperter har bemærket, at vi har fået bilbranchen på det digitale landkort i en grad, så andre aktører får baghjul, forklarer partner og stifter Peter Michael Oxholm Zigler, som oplever stor interesse blandt værkstederne for at være med.

Autobutler fremhæves især for at have et omfattende arkiv med materiale, der hjælper de 250.000 registrerede værkstedskunder med hurtigt at finde et relevant autoværksted.

Digital butik kræver ekstra

Hvis en virksomhed skal have succes på nettet, er det ikke længere tilstrækkeligt blot at lave et website hvor produkterne vises frem. I dag kræver det avancerede logaritmer og tilpasset indhold, hvis et website skal være synligt hos for eksempel Google.

Hos autobutler.dk har man derfor arbejdet målrettet med værktøjer, der sender bilejerne videre til de 750 medvirkende værksteder. De digitale kunder forventer masser af unikt indhold, også om andre ting end de rent produktrelaterede. Derfor har virksomheden tusindvis af sider med billeder, fakta, tips og videoer.

Det er særligt vores digitale blog, der er med til at fastholde bilejerne. Her er der et helt område med artikler og info om biler som samtidig er tilpasset Googles hitlister - for at give de enkelte artikler en højere placering på Google, fortæller Zigler. Han peger på, at næsten 70 procent af brugerne anvender søgemaskiner for at hente information.

En søgning på for eksempel ”sådan skifter du tandrem”, leder automatisk bilejeren videre til unikt indhold, video, artikler, gode råd og bilejernes bedømmelse af værksteder, der har skiftet tandrem på deres bil. Den slags indhold er bestemt af ens interesser, og hjælper værkstederne med at skabe relevante kunder.

Autobutler.dk oplyser, at værkstederne oplever stor tilstrømning af kunder, som finder værkstedet via portalens særlige google-algoritme der placerer værkstederne i toppen på mange google-søgninger. Mængden af trafik er især øget, efter at autobutler.dk sidste år blev valgt som foretrukken samarbejdspartner for Google.

Har vundet flere priser

Autobutler.dk har tidligere vundet i den digitale branche, blandt andet den eftertragtede EY-pris som årets startup-virksomhed, samt en række e-handelspriser fra Foreningen Dansk Internet Handel.

Kommenter artiklen (1)
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109