23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Er der en brændende platform i bilbranchen?

TØNDERS TÆNKETANK: Digitalisering skal ikke ske for enhver pris - og bestemt ikke af frygt for fremtiden. Men offensiv tilgang til muligheder er altid nødvendigt.
KLUMME

I bogen ”Leading Change” introducerede John P. Kotter i 1996 begrebet ”den brændende platform”, som en metafor ledelsen i en virksomhed kan bruge til at skabe en forståelse for, og følelse af, at virksomheden er i vanskeligheder, og at forandringer således er nødvendige.

Dette begreb er i de senere år, især i forbindelse med digitalisering, blevet (mis)brugt ganske meget. Det bliver også brugt mere overordnet af politikere i Danmark og internationalt, hvor man taler om den ”nødvendige politik”. Indgangsvinklen er her, for både virksomhedsledere og politikere, at på baggrund af makro trends, som for eksempel globalisering, urbanisering og digitalisering, så er der nærmest kun én vej (”den nødvendige”), som man kan vælge.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157