23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Muskelkrig på få cylindre

To amerikanske sportsvogne viser, hvad vi har i vente omkring downsizing. Ford er langt mere aggressiv i sine salgsmål for Europa end GM.
SALGSSTRATEGI

Hvad sker der egentlig i det store amerikanske billand lige nu? De øjeblikkelige lave oliepriser har nærmest over night øget salget af lidt større biler. Men to af de nyeste prestigebiler fra Ford og General Motors viser dog, at dette med de lidt større er et her og nu-fænomen. For både den nye Mustang fra Ford og den helt nye Chevrolet Camaro fra GM lanceres nemlig med 4-cylindrede turbomotorer. Ja, Mustang og Camaro – prestigebiler, der i generationer har ført an i ”muskelkrigen” mellem Ford og GM, kommer nu med små motorer med kun fire cylindre. Begge ganske vist 4-cylindrede turbomotorer, der faktisk yder ret så mange hestekræfter – men alligevel; 4-cylindrede motorer har altså kun fire cylindre – og det uanset hvor mange turboer, der monteres.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web02