23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Autobranchen vil ud på banerne

Et samarbejde mellem den firedobbelte Le Mans-vinder Jan Magnussen og grossistkæden au2parts bringer danske værkstedsejere ud på racerbanerne.
Le Mans











Hyllet i Tecnicar-grønt







Værkstedsejere til event



















Stor sponsor-eksponering





































Racerbilen var grøn, da Jan Magnussen sidst i april stillede op til sæsonpremieren i dansk motorsports kongeklasse, Danish Thundersport Championship. Den tredobbelte DTC-mester og firedobbelte Le Mans-vinder var nemlig sponsoreret af den danske værkstedskæde Teknicar, der hører under grossistvirksomheden au2parts. - Vi oplever en ny og stigende interesse for motorsporten ude i autobranchen. Det er måske ikke så mærkeligt. De fleste, som til daglig beskæftiger sig med biler og mekanik, har også et svagt hjerte for racerbiler. Med vores professionelle setup og vores deltagelse i DTC er vi i stand til at skabe spændende oplevelser for vores samarbejdspartnere ude på racerbanerne, lyder det fra racerkører og indehaver af Magnussen Racing Experience, Jan Magnussen. Jan Magnussens samarbejde med au2parts løber henover en hel sæson, men er ikke et traditionelt årssponsorat. Grossistkæden har nemlig købt eneretten til racerbilens design til to udvalgte løb i 2015-sæsonen, og til disse events har au2parts samtidig mulighed for at invitere et større antal gæster med ud på racerbanerne. Sponsoratet giver samtidig en masse eksponering, da au2parts selv bestemmer, hvilke logoer og farver, som skal pryde såvel den 500-hestes Chevrolet Camaro til det pågældende løb. Til årets første afdeling af DTC var Jan Magnussens racerbil således folieret i de karakteristiske grønne farver fra værkstedskæden Teknicar, suppleret med profilering af au2parts og medsponsoreren Bosal, der er kendt for blandt andet udstødninger og anhængertræk. Også Jan Magnussens køredragt var i Teknicar-design, ligesom både teamcrew, telt og den private tribune var indhyllet i flag og logoer fra den landsdækkende kæde. Hos Teknicar er involveringen i motorsport ikke ny, eftersom det grønne logo blandt andet har været eksponeret i forbindelse med den danske TV-transmission af Formel 1. Samarbejdet med Jan Magnussen involverer imidlertid også de mange medlemmer af værkstedskæden. Til årets første løb på Jyllandsringen blev medlemmerne nemlig inviteret til en storstilet motorsportsevent, hvor de 150 gæster blev trakteret med underholdning, forplejning og privat fantribune hos Magnussen Racing Experience. - Teknicar er en sammenslutning af frie, selvstændige og dygtige værksteder med et højt teknisk niveau, som vi supplerer med teknisk udstyr og muligheder for efteruddannelse, forklarer kædechef hos Teknicar, René Lang. - Vi så en god idé i at bringe alle disse engagerede værkstedsejere sammen til sjovt og toptunet event. Der er tale om folk med en brændende interesse for biler, og efter at have oplevet Jan Magnussen og kongeklassen i dansk motorsport har de for alvor noget at tale om, når de mødes. Samarbejdet mellem Jan Magnussen og au2parts indeholder, foruden de to store events – ét for Teknicar og ét for grossistkædens andet store vækstedskoncept, AutoPartner, som afvikles senere på sæsonen – også udstilling af Jan Magnussens racerbil til en række brancherelaterede events rundt omkring i landet. Jan Magnussen møder selv op til disse events, hvor der skrives autografer og fortælles historier fra de næsten 30 år som professionel racerkører. Magnussen Racing Experience har desuden egen PR- og presseafdeling, som aktivt opsøger medier, der er relevante for den pågældende samarbejdspartner. Jan Magnussens Facebook-gruppe, med mere end 53.000 følgere, tages også i brug for at sprede budskabet om samarbejdet, her med både tekst, billeder og video. - Vi ser mere sponsoren som en reel samarbejdspartner, forklarer Jan Magnussen. - Et sponsorat er bare en pose penge. Et samarbejde giver noget begge veje, og udover de fede oplevelser handler det også om at gøre samarbejdspartnerens omgivelser opmærksom på den indsats, der lægges i at involvere sig i motorsporten. Det er et markant statement om, at man vil være nummer ét i sin branche. ///
BREAKING
{{ article.headline }}
0.199