23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Mazda6 – ny japansk businesscar

Ændret kabine og opdateret prisliste kendetegner den nye Mazda6, der får føreren til at juble højest, når vejen snor sig ud og ind.
PRØVEKØRT

Mazda6 2015 kaster sig ud i en voldsom konkurrence med blandt andre ny VW Passat og ny Ford Mondeo. Udefra er der kun få ændringer på den opdaterede 6’er; lidt skarpere front og lygterne – fuld LED, både for, blink og bag samt tåge. Men indvendigt er der nyt fra venstre hen over instrumentbordet og til højre: Helt ny instrumentering med stor touchskærm og head-up display i ruden. Og hvad angår priserne: Basis-modellerne koster det samme som tidligere, altså fra 300.000 kroner, mens mellemmodellerne, med navnet Vision, målt på den nøgne pris er blevet 10.000 kroner dyrere. Men nu er fuld LED standard, mens den tidligere models fineste lygter var Xenon og kostede 25.000 kroner ekstra. Så Vision er på en måde blevet 15.000 kroner billigere.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.189