23948sdkhjf

Kunde-findere er kommet godt fra start

Landets bilforhandlere skal modtage endnu bedre leads, og samtidig skal det være nemmere for forbrugeren at finde sin nye bil, på tværs af markedet, mener Lets­auto.dk, der har indgået en ny aftale.
I sommer startede hjemmesiden Letsauto.dk med at være lead-generator for bilforhandlere, og det sparer dem for kostbar tid på at finde ud af, hvem kunden er, og hvad vedkommende ønsker sig i sin drømmebil. Den tid, som bilforhandleren før skulle bruge på at tune sig ind på, hvad kunden ville have, bliver nu pludseligt flyttet hjem i stuerne - uden omkostning for forhandleren.

Når man skal booke et lead på Letsauto.dk, bliver man som kunde stillet overfor en række spørgsmål, der dækker behov, købssituation, nuværende køretøj og des lige. Spørgsmål som løbende ændres og forbedres i samarbejde med forhandlerne. Dette gør Letsauto.dk mere forhandler- og importørvenligt end tidligere, fordi disse, så at sige, er med til at skabe den perfekte ramme for de leads, de får ind.

Det har Andersen & Martini fået øjnene op for, og derfor har de indledt et samarbejde med hjemmesiden.

- Gennem de spørgsmål, som Letsauto.dk stiller kunden, øges sandsynligheden for et lead med mere kød på, forklarer Jesper Bjørn Hansen, CEM Manager hos Andersen & Martini A/S.

Siden lanceringen første juli har næsten 5000 brugere benyttet Letsauto.dk, fordelt på 70 procent nye og 30 procent returnerende brugere. Hertil er familiebiler og biler under 100.000 kroner de to mest populære søgninger på hjemmesiden.

- I øjeblikket er der 54 tilmeldte forhandlere, hvoraf Andersen & Martini er den største samlede forhandlerkæde, der er tilmeldt. Disse forhandlere dækker over 21 forskellige bilmærker, forklarer Allan Bo Christiansen, indehaver af Letsauto.dk.

Den oplyste kunde

Når kunden har sat sig ind i mærker, modeller og ekstraudstyr sendes et lead direkte ud til forhandleren, som så med det samme ved, hvilken slags kunde han har med at gøre: Er det kunden til den store Cadillac, der skal have masser af kræfter og alt i udstyr, eller er der tale om den meget prisbevidste kunde, som blot skal have et billigt transportmiddel? Ved at bruge lead-hjemmesiden er der lavet en forventningsafstemning, allerede inden mødet har fundet sted, og forhandleren har derved mulighed for at møde kundens behov langt hurtigere, og derved kunne give en bedre rådgivning omkring udstyr og pakker.

Hos Andersen & Martini regner man da også med, at de nye leads derfor vil kunne lede til en hurtigere, og forhåbentlig mere profitabel, købsproces.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.187