Danskernes favoritbiler kommer fra Wolfsburg
Tæt på hver tredje dansker foretrækker at have VW-logo på deres bil, når de handler brugte biler. Se hvem der ligger på de efterfølgende pladser,
- VW fastholder klart sin position som mest populære bilmærke og tangerer ovenikøbet rekordresultatet fra sidste år, hvor Toyota, der foretrækkes af 19 procent, fastholder sin andenplads. Sådan har det været i de fire år, vi har lavet undersøgelsen, og det understreger, at danskerne er forholdsvis konservative i deres mærkevalg på brugtbilmarkedet, siger Jan Lang, markedsanalytiker fra BilBasen.
Kamp om podiet
Mens VW ligger klart i spidsen med tæt på en tredjedel af de afgivne svar i undersøgelsen, er det tæt på de følgende placeringer, hvor Toyota er toer med 19 procent, mens Skoda og Audi følger på en delt tredjeplads med hver 15 procent.
- Man skal se tallene som en slags indikator for mærkernes image og ikke som udtryk for salgstallene. De mest populære mærker tilsammen udgør 77 procent, men er de selvfølgelig langtfra de eneste mærker, som sælger biler, uddyber Jan Lang.
Undersøgelsen er lavet af BilBasen i samarbejde med analyseinstituttet YouGov. Der er gennemført i alt 1118 CAWI-interview med danske bilejere i alderen 18-74 år i perioden 3-6 marts 2014.