23948sdkhjf

Forventer ti PointBiler medlemmer inden sommer

Den nye bilforhandlerkæde, med op til tre års safety-garanti på nyere brugte biler, afsøger markedet for kvalitetsforhandlere.
Toftegaard Biler i Holbæk er den nye PointBiler kædes netop optagne og fjerde medlem, siden kædens to skabere, der selv er bilforhandlere, 1. marts i år er begyndt at køre ud til udvalgte brugtbilforhandlere for at forklare om konceptet.

Aksel Nielsen, PointBiler i Haslev, forventer 8-10 medlemmer inden sommerferien, og 20-25 i kæden på sigt.

- Flere bedre brugtbilforhandlere er i overvejelsesfasen, men generelt er vores kolleger i landet meget positive, når vi uanmeldt dukker op for en snak om konceptet fra A-Å. De har hørt om os og er slet ikke nervøse for garanti-delen, der jo er genforsikret hos et stort forsikringsselskab, siger Aksel Nielsen.

Krav til størrelse

Årsagen til de lange overvejelser om at tilslutte sig skyldes, at der selvfølgelig er en proces i at omstille sig til at blive PointBiler forhandler.

- Der findes rigtig mange brugtbilforhandlere i landet, men de skal passe ind i kædekonceptet for at kunne være med, vurderet ud fra blandt andet deres billager og salg – cirka 50 biler om året i klassen 150.000 til 300.000 kroner, og så skal de helst have et værksted, da medlemskab jo omfatter en hel pakke med bilservice og gode, faste kunder, siger Aksel Nielsen.

Igen garantisager endnu

De nu tilsluttede forhandlere har siden starten i oktober 2013 solgt 110 brugtbiler, og det vurderes som godt. Og så har der ikke været en eneste garantisag endnu.

Vejhjælpen, der er en del af Safety-garantien, er etableret via samarbejdspartneren Mekonomen og SOS Dansk Autohjælp. Mekonomen skal levere ekstraudstyr, reservedele og udstyr til værkstederne i kæden, der dog fortsat kan skilte med eget navn. Kun PointBiler-skilte bliver et krav på salgssiden.

PointBiler arbejder på flere nyskabende koncepter såsom blandt andet at kunne sælge biler på tværs af de tilsluttede forhandleres lagre overalt i landet via gennemsigtighed omkring bilindkøb og avancer samt kalkuler over eksempelvis klargøring og transport.

IT fra Bilinfo

It-mæssigt er der hentet hjælp hos Bilinfo. Et VIP-koncept er næsten færdigt med hentebringe-service, lånebil, bonus på værkstedsbesøg med mere. Markedsføring sker fortrinsvis på internettet og senere TV. En udvidelse af konceptet i udlandet er målet på sigt.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078