23948sdkhjf

Når de store ser rødt

MED DE POSITIVE BRILLER på kan man sige, at markedskræfterne virker lige så effektivt, som konkurrencemyndighederne gerne ser. Men er man direktør eller bestyrelsesformand i en af de berørte virksomheder, vil man nok hellere anskue automarkedet som lettere anstrengt, når det gælder såvel bilsyn som annoncering på internettet.

VI KAN I DETTE sidste fagblad inden sommerferien fortælle, at synsvirksomheden Applus fortsætter med røde tal på bundlinjen, men at ledelsen forventer, at virksomheden senest næste år går i plus. Der er tabt ikke mindre end 350 millioner kroner over en håndfuld år på et marked, der bliver betegnet som fuldt af "frisører" siden liberaliseringen af bilsynsmarkedet i 2005. En stor og mulig prekær sag om transforpricing har tilsyneladende ikke haft indflydelse.

OGSÅ DE FØRENDE og store portaler for annoncering af brugte biler for branchens bilforhandlere oplever tilbagegang. Vi har kigget deres regnskaber efter i sømmene og kan se, at især to af de store tilsyneladende må vige for den nystartede aktør, som endnu ikke kan udvise sorte tal på bundlinjen i opstartsfasen.

MÅSKE DER KUNNE hentes inspiration som den, der blev fremvist på biløkonomdagen, som vi omtaler, i form af såkaldt brand mash up. Af og til kan det betale sig at iføre sig et nyt syn på autobranchen og se på sig selv udefra. Om det så skal være ud fra McDonald-gruppens "Fix It Fast" som udgangspunkt må være op til de berørte virksomheder at vurdere.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094