Isuzu genindtager det danske marked
Nellemann koncernen får ansvaret for distributionen af det kendte varebilsmærke, der tidligere var håndværkernes stærke sliderkøretøj.
Den første model, D-Max, forventes lanceret i Danmark i sensommeren i år til priser fra cirka 230.000 kroner eksklusive moms. D-Max kommer som en Extended Cab og en Double Cab, begge med både manuelt gear og automatgear, i to udstyrsniveauer, hvor det højeste er med lædersæder, klimaanlæg, elektrisk indstilleligt sæde, med mere. Den kan, som eneste i klassen på markedet, trække 3500 kg på krogen.
- Vi tror i høj grad på Isuzus succes i Danmark og ønsker at opbygge et stærkt fokuseret forhandlernetværk med fokus på pickup trucks, hvilket vil gøre de attraktive og økonomiske varebiler tilgængelige helt ud i alle afkroge af landet.
- De nye pickups, som vi kommer til at præsentere, er bygget som en lastbil, hvilket giver dem en enorm styrke og solide egenskaber. Og sammenholdt med bilernes overlegne diesel-teknologi ser vi meget frem til at genintroducere mærket i Danmark, siger Mogens Lindahl-Jessen fra Nellemann.
Importøren er et af Danmarks ældste bilhuse med mere end 100 år på markedet. Koncernen har i dag over 200 medarbejdere i bilhuse i København, Roskilde, Odense og Århus. Nellemann forhandler en række mærker inden for både personbiler og erhvervsbiler og er desuden importør af blandt andet Kia, Fisker Automotive og Aston Martin.
Isuzu blev grundlagt i 1916 og er dermed den ældste producent af varebiler i Japan, og de sælges i 100 lande, blandt andet i Norge, importeret af RSA Norge. Producenten samarbejder med GM, der i 2012 fik nej til at købe aktiemajoriteten efter tidligere at have holdt 49 procent af Isuzu.
I 2012 skuffede pickupen Isuzu D-Max i en NCAP-crashtest, hvor den fik fire stjerner, efter i første tests kun at have opnået to stjerner for passagersikkerhed og blot en enkelt for fodgængerbeskyttelse.