23948sdkhjf

Kort til kunderne

Hos Via Biler i Århus, Skanderborg og snart også København får man kunderne tættere på med et kort, som fortæller om den mekaniker eller pladssmed, der har lavet bilen.
Har en bil eksempelvis været inde for at få udbedret en skade hos Via Biler Syd i Århus, og er det eksempelvis pladesmed Thomas Secher, der har lavet bilen, ligger der et kort i A5 format i bilen. Kortet er trykt på begge sider, og på forsiden er der et billede af Thomas Secher. Ved siden af billedet står der: "Jeg har lavet din bil - og håber, du er fuldkomme tilfreds!" På bagsiden er der flere citater, blandt andet står der: "Det vigtigste for mig er altid at aflevere et stykke arbejde, som er 100 % i orden". Under det er der en mere personlig beskrivelse, hvor pladesmeden fortæller lidt om sig selv og kompetencer, erfaring og holdning til miljøspørgsmål. Endelig opfordres kunden til at give ros eller ris enten ved at ringe eller give besked via firmaets hjemmeside.

- Det var under et møde hvor alle firmaets ansatte var repræsenteret. Her talte vi blandt andet om, hvordan vi bedst kunne udnytte vores titel som dem, der havde Danmarks mest tilfredse kunder, fortæller marketingschef Lone Erdmann fra Via Biler.

Knyt kunderne tættere til værkstedet

Helt nøjagtigt opstod ideen i forbindelse med den brainstorming session, der blev også afholdt på dette møde. Her var emnet ideer til hvordan vi kunne skabe endnu tættere relationer til kunderne. Her blev hovederne bogstaveligt talt lagt i blød, og derved opstod ideen med de personlige kort.

- Ved at give kunderne et sådant kort, giver vi dem en mere personlig oplevelse af at have haft bilen på værksted. Hos os er tilfredse og ikke mindst loyale kunder alfa og omega, og ved at kunderne nu får sat en ansigt på mekanikeren eller pladssmeden, vil der blive en endnu tættere tilknytning.

Selvom vi kun har haft programmet sat i værk i forholdsvis kort tid, har vi allerede fået mange reaktioner, og de har alle været meget positive. Vi hører tit, at kunderne fortæller, at det har været rart at få sat ansigt på den mekaniker eller pladesmed, som har repareret eller serviceret bilen. Endelig oplever vi også, at kunderne næste gang de skal på værksted, bestiller den samme mekaniker, som lavede bilen sidste gang, siger Lone Erdmann.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078