Kort til kunderne
Hos Via Biler i Århus, Skanderborg og snart også København får man kunderne tættere på med et kort, som fortæller om den mekaniker eller pladssmed, der har lavet bilen.
- Det var under et møde hvor alle firmaets ansatte var repræsenteret. Her talte vi blandt andet om, hvordan vi bedst kunne udnytte vores titel som dem, der havde Danmarks mest tilfredse kunder, fortæller marketingschef Lone Erdmann fra Via Biler.
Knyt kunderne tættere til værkstedet
Helt nøjagtigt opstod ideen i forbindelse med den brainstorming session, der blev også afholdt på dette møde. Her var emnet ideer til hvordan vi kunne skabe endnu tættere relationer til kunderne. Her blev hovederne bogstaveligt talt lagt i blød, og derved opstod ideen med de personlige kort.
- Ved at give kunderne et sådant kort, giver vi dem en mere personlig oplevelse af at have haft bilen på værksted. Hos os er tilfredse og ikke mindst loyale kunder alfa og omega, og ved at kunderne nu får sat en ansigt på mekanikeren eller pladssmeden, vil der blive en endnu tættere tilknytning.
Selvom vi kun har haft programmet sat i værk i forholdsvis kort tid, har vi allerede fået mange reaktioner, og de har alle været meget positive. Vi hører tit, at kunderne fortæller, at det har været rart at få sat ansigt på den mekaniker eller pladesmed, som har repareret eller serviceret bilen. Endelig oplever vi også, at kunderne næste gang de skal på værksted, bestiller den samme mekaniker, som lavede bilen sidste gang, siger Lone Erdmann.