23948sdkhjf

Udvikler eftermarkedsmesse

Equip Auto 2013: Flere udstillere, besøgende og event.
Equip Auto, den internationale messe for reservedele og værkstedsudstyr til alle former for køretøjer, byder på flere nyheder, når den 21. udgave løber af stablen den 16. til 20. oktober i år i Paris.

Set i lyset af de økonomiske konjunkturer og udviklingen på eftermarkedet står messen over for en række udfordringer. Messen har derfor sat sig nogle helt klare mål: Flere udstillere, flere besøgende og flere events. For at nå disse mål har Equip Auto gjort følgende:

- Ændret sin tidsplan ved at holde åbent fra onsdag til søndag med mere fleksible åbningstider.

- Udvidet sit produktudbud med en stigning i antallet af udstillere på 25 procent som mål og en øget fokusering på netværk, tilbehør, bilvask og vejhjælp.

- Styrket sin kommunikation gennem omfattende kampagner over for værksteder i såvel Frankrig som i resten af verden.

- Øget interaktiviteten ved at tilbyde et spændende program med demonstrationer og events.

Det primære mål for Equip Auto og messens samarbejdspartnere, FIEV og FFC, er at være en messe, der lytter til sine udstillere og besøgende.

Ny tidsplan

Equip Auto forbliver en 5-dages messe, men ændrer ugedage og holder nu åbent fra onsdag til søndag for at give især værkstedsejere fra Frankrig og de omkringliggende lande mulighed for at besøge messen i weekenden.

Åbningstiderne bliver udvidet, således at alle de forskellige faggrupper har mulighed for at besøge messen. Messen holder således åbent onsdag og torsdag kl. 10 – 19, fredag og lørdag kl. 10 – 21 og søndag kl. 10 – 17.

Messen tilbyder et større produktudbud, der dækker hele eftermarkedet, lige fra reservedele og værksteds- og karrosseriudstyr til services og netværk. Målet er 25 procent flere udstillere.

Equip Auto fokuserer derfor på udvikling af netværk med attraktive tilbud, der kan oplære deres medlemmer, fremme loyaliteten og skabe nye kontakter.

For at imødegå de nye udfordringer udvikler messen også sektoren for "tilbehør", skaber nye udendørs områder inden for "vejhjælp" og "bilvask" og lancerer et helt nyt område med navnet "handel & sourcing".

Øget kommunikation

Equip Auto styrker sine initiativer over for værksteder og præsenterer en bred vifte af nye services og redskaber, der skal gøre deres messebesøg endnu mere informativt og behageligt. 2013-udgaven styrker desuden messens internationale profil med en række nye tiltag, der skal hjælpe udenlandske besøgende med at få et godt og optimalt messebesøg.

For at hjælpe de besøgende med at klarlægge deres behov og træffe de rigtige beslutninger har den franske messe sat sig som mål at præsentere produkter og services på den bedst tænkelige måde. Messen udvider derfor i år, i samarbejde med udstillerne, antallet af demonstrationer både indendørs og udendørs kombineret med faglige seancer og konkurrencer.

Mere på www.equipauto.com

Messens repræsentant i Danmark er Promosalons/Franske Fagmesser
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.067