23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Overliggeren op for kvaliteten

DE DANSKE BILEJERE, og selvfølgelig også deres forening FDM, kan godt klappe i hænderne og bukke dybt for autobranchens anstrengelser for konstant at bedre sin indsats. Når man som bilejer er udsat for et uheld, hvor bilen skal på værksted, er det naturligt at kræve, at kvaliteten i arbejdet er højt. Problemet har hidtil været, at der ingen overligger har været på karrosseri-siden. Og at forsikringsselskaberne har set gennem fingre med dårlige reparationer – bare de var billige. De tider ser heldigvis ud til at være slut.





FLERE AF AUTOBRANCHENS foreninger er i færd med at lancere nye tiltag, som vi kan berette om i denne udgave af det første fagblad efter ferien. Køretøjsbyggernes forening SKAD har udbudt Eurogarant Danmark standarden til hele autobranchen og skabt sin egen karrosseriskole. 1. juli søsatte SKAD virksomheden Eurogarant Danmark ApS til formålet. Også de to foreninger D.A.F. og FAI er i gang med udviklingen af grundlaget for en certificering af branchens pladeværksteder, der alt for længe har været forsømt. De to foreninger planlægger at bygge den nye certificeringsordning op omkring seks kvalitetsparametre, som er dem, forsikringsselskaberne lægger til grund for deres valg af samarbejdspartnere til reparation af autoskader. Så vil man lave autoskader, må man være certificeret.





VI SER FREM TIL at følge bestræbelserne på at højne kvaliteten de mange steder i autobranchen, og vil her fra autobranchens frie fagblad opfordre FDM og landets medier til at omtale autobranchens omkostningstunge indsats overfor bilejerne. Det behøver ikke kun være negativ omtale af ringe værksteder i spalterne hver gang, vel?

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094