"VW - Das Welt Auto, Gute Gebraughtwagen. Garantiert". Under dette motto indleder VW en brugtbilkampagne, der starter i Tyskland med 400 forhandlere i disse uger. I løbet af efteråret kommer kampagnen til Rusland, og i foråret 2011 resten af Europa. Derefter følger Mexico, Mellemøsten, Indien og Kina.
For køberne af en brugt VW garanteres bilen tip-top med et kvalitetscheck, før den tilbydes til salg. Det er, som det hedder i hjemlandet Tyskland, en omfattende global kampagne, der kom ud samtidig med, at ledelsen i Niedersachsen samt Porsche er blevet enige om, at VW samler alle tråde i ét selskab, der skal være verdens største bilproducent senest i 2018.
Dertil kom oplysningen om, at VW udvider et anlæg i Mexico og opfører endnu en fabrik i den sydlige del af Kina, der starter i år og skal være produktionsklar i foråret 2012. Den samlede investering bliver 3,9 milliarder kroner.