23948sdkhjf

Godt første år som Caramba-importør

Tegee-Dans styrke med syv sælgere fordelt over hele landet har fået en god modtagelse.
Ved indgangen til 2010 gik Tegee-Dan ind på et helt nyt forretningsområde. Fra at have fokuseret på salg og distribution af professionelle rengøringsartikler og systemer fra blandt andre tyske Tegee og amerikanske Auto Magic udvidede virksomheden med hovedsædet ved Horsens sit forretningsgrundlag til også at omfatte hele området for smøremidler. Det skete, da man begyndte at importere Carambas produkter.

- Selv om der endnu er en måned tilbage af året, kan vi konstatere, at vi har haft et godt første år som Caramba-importør. Det er gået over al forventning, siger Gunner Kristensen, indehaver af Tegee-Dan, ifølge en pressemeddelelse.

Tegee-Dans styrke med syv sælgere fordelt over hele landet har fået en god modtagelse, når de har præsenteret sortimentet for kunderne.

- Det er der flere årsager til. For det første har der været rigtigt mange, som har kunnet huske den originale Caramba Super i den gule dåse. Det har betydet, at vi fra start har været på bølgelængde, når vi har skullet fortælle kunden om produkterne. For det andet har det også hjulpet os, at det nuværende program har været så bredt, som det er. Der har praktisk taget ikke været den opgave, vi ikke har kunnet løse med et Caramba-produkt, forklarer Gunner Kristensen.

Da kalenderen skiftede 2009 til 2010, havde Tegee-Dan 48 varianter i sit Caramba-sortiment. Det tal er siden vokset. Dels fordi man har trukket endnu flere produkter ind fra det store internationale sortiment, dels fordi der også er kommet helt nye produkter til.

Profil via motorsporten

Tegee-Dan har blandt andet anvendt motorsporten til at profilere Caramba-navnet over for mekanikere og andre i den automotive branche. Den karakteristiske røde oval med det hvide navn har således været at finde blandt de forreste biler i både det danske rallymesterskab og den danske DTC-serie.

- Vi vil også til næste år fortsætte arbejdet med at udbrede kendskabet til Caramba i Danmark, slår Gunner Kristensen fast.

- Vi vil fortsat arbejde for at give mærket stor synlighed, ligesom vi arbejder videre med vor strategi om at tilknytte nye distributører, der står stærkt indenfor lige netop deres branche. Desuden vil vi naturligvis også lancere en række nyheder, der vil hjælpe folkene på værkstederne med at løse de udfordringer, de står overfor, tilføjer han.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078