23948sdkhjf

Wellness for biler

SÅDAN EN GANG stenmassage, æteriske olier, dæmpet belysning og henførende musik er blevet in, og har stadig sit tag i vinterdvaske danskere, trods krisen. Wellnessbølgen ruller, og nu er fænomenet også nået til autobranchen. Som man vil kunne læse i denne udgave af fagbladet har en odenseansk bilmand åbnet en forretning, hvor han gerne vil være kendt som værkstedet, der giver bilness – altså service i topklasse for vores elskede, den på fire hjul. Et ganske givet velment middel, der i bund og grund er markedsføring for at få kunder i butikken. Helst de loyale af slagsen.

FLR NU AT BLIVE i den afslappede afdeling, så mener vores alles lune Dyne-Larsen, at markedsføring-markedsføring-markedsføring er midlet, der – trods måske tilsyneladende voldsomme udgifter her og nu – betaler sig og løfter en virksomhed fra det, der ellers kunne blive de ukendtes grav. Nogenlunde ud fra disse principper er de autoriserede værksteder og bilforhandlere begyndt at røre på sig. Vi ser nu spændende tiltag om samarbejde og markedsføring, på tværs af bilmærker, der skal imødegå den frie del af autobranchens tiltagende dominans – godt hjulpet af forbrugermyndighederne. Kampen om eftermarkedet skærpes gevaldigt i disse dage, og forbrugerorganisationer som FDM må gnide sig gevaldigt i hænderne på medlemmernes vegne.

MENS DE SÅKALDT autoriserede værksteder ruster sig, kan vi berette, at de frie gør ligeså. En række uddannende fyraftensmøder rundt i landet skal tage brodden af den kritik og de midler - eller rettere våben - som bilimportører og forhandlere har taget i brug omkring garanti, reservedele og dokumentation. De frie værksteder skal klædes på til at tage imod udfordringen. Alt i mens de autoriseredes markedsføring overfor kunderne tager til. Situationen er anspændt. Måske en omgang stenmassage – eller bilness – kunne hjælpe.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11