23948sdkhjf

Stopper stationcars i USA

BMW har lanceret en ny 5-serie stationcar på biludstillingen i Leipzig, og samtidig indløber der en noget overraskende nyhed fra USA: Både BMW og Volvo stopper med salget af stationcars i USA.

Begge selskaber vurderer, at stationcars i USA er stærkt på retur. Nu skal der i stedet sælges crossover modeller. Volvo har været kendt i USA som mærket med de mest sælgende stationcars gennem årtier, men ved udgangen af 2010 stopper Volvo importen af modellerne V50 og V70. Nu skal der i stedet sælges XC60 og XC90.

BMW fortsætter dog med at tilbyde 3-serien som stationcar, men også her satses der mere på modellen 5-serie GT crossover i fremtiden. Volvo solgte kun 2155 V50, og 1816 enheder af V70 i 2009. Volvo V70 med en lille dieselmotor er netop kåret til den mest miljøvenlige bil i segmentet af tyske ADAC med de maksimale fem stjerner.

BMW 5-serien stationcar solgte sidste år kun 878 enheder i hele USA. Den nye BMW 5-serie stationcar har et bagagerum på 560 liter, der kan udvides til 1670 liter, og masser af komfortudstyr.

Stationcars er fortsat populære i Europa. Samtidig præsenterede BMW en 5-serie med hybrid i Leipzig.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094