23948sdkhjf

Privatleasing trumfer køb med rabat

Det kræver store rabatter at opveje fordelen ved privatleasing, viser analyse fra Bilpriser.dk
Der skal ofte store rabatter på bordet, hvis man skal købe en bil i stedet for at privatlease den, viser en opgørelse fra Bilpriser.dk og Berlingske Tidende. Kun fem af de 25 aktuelt mest populære personbiler i fem udvalgte segmenter kan det betale sig at købe, hvis man ser det over en periode på tre år med et kilometerforbrug på 20.000 km om året. De øvrige 20 kan det bedst betale sig at privatlease.

Mest sparer man på at lease den spritny BMW 520d til 699.000 kroner I stedet for at betale 411.555 kroner, kan man slippe med 291.500 kroner ved at privatlease den. Det skyldes især, at man slipper for det mærkbare værditab på 288.000 kroner ved køb. Hvis man vil købe, skal man have 94.375 kroner i rabat for at opveje leasingfordelen. Resten af forskellen på de 120.055 kroner spares på finansieringen.

En Ford S-Max 2.0 TDCI Trend til en listepris på 461.902 kroner kan man spare 58.154 kroner på at lease, og den kræver en rabat på 42.700 kroner ved køb i forhold til privatleasing.

På en Ford Focus 1.6 TDCI stationcar til 284.500 kroner er besparelsen 56.061 kroner og en krævet rabat på cirka 41.500 kr. En Toyota Avensis 1.8 T2 stationcar til 367.193 kr. kan man spare 49.411 kr. på at lease, og her skal rabatten være cirka 38.800 kr. for at få ligevægt mellem køb og leasing.

Biler, det ikke kan betale sig at lease, er Ford Fiesta 1.4 TDCI Trend til 171.902 kroner, Opel Corsa 1.3 CDTI 110 til 163.550 kroner, VW Golf 1.6 TDI BlueMotion til 297.998 kroner, VW Passat 1.6 TDI BMT til 365.000 kroner (inden den helt nye prisnedsættelse på 30.000 kroner) og VW Touran 2.0 TDI Freestyle til 420.498 kroner.

Mere på www.bilpriser.dk, der foreslår bilkøberne, at de får en snak med deres bilforhandler om denne analyse.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.074