23948sdkhjf

Audi slår BMW og Mercedes i Danmark

Igen i 2009 var Audi med en markedsandel på 3,1 procent det førende mærke i det danske premium segment foran konkurrenter som BMW og Mercedes. Og førerpositionen er vel at mærke bevaret uden at gå på kompromis med image og prisstruktur på et marked præget af store udfordringer, forsikrer importøren.

Også internationalt har mærket med de fire ringe klaret sig bedre end forventet, både salgs- og indtjeningsmæssigt, og kunne således i november 2009 opjustere salgsmålet fra 900.000 til 925.000 nye Audier på verdensplan.

I 2010 vil Audi introducere hele otte nye modeller, der spænder lige fra topmodellen Audi A8 til den nye model Audi A1, som vil give adgang til et helt nyt segment. Der vil således blive foretaget betydelige investeringer i fremtiden med henblik på at vokse yderligere - både på det danske marked og på verdensplan, oplyser Semler.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109