Den 1. marts tiltræder André Janssen-Timmen som administrerende direktør for bilimportøren BMW Danmark A/S. Han afløser dermed Søren Worck Jepsen, som siden slutningen af 2007 har gennemført den såkaldte Nordic Number One-strategi, hvorigennem en række funktioner er blevet integreret i BMW Nordic i Stockholm.
Klaus Kibsgaard, direktør for BMW Group Nordic udtaler, at Søren Worck Jepsen loyalt og kompetent har støttet den udfordrende proces, det har været at flytte vitale funktioner til Stockholm.
- Det er samtidig lykkedes at styre BMW Danmark igennem den finansielle krise, sådan at BMWs andel af luksussegmentet er steget med 26 procent trods et fald i bilmarkedet generelt. Sørens beslutning om at forlade BMW er forståelig, og jeg ønsker ham al mulig held og lykke fremover. Jeg er sikker på, at vi vil opnå ny fremgang i Danmark under André Janssen-Timmens ledelse, siger Klaus Kibsgaard, direktør for BMW Group Nordic.
André Janssen-Timmen har arbejdet for BMW Group siden 1996 og har haft mange forskellige stillinger inden for salg og marketing. Sidst som Head of Operations i BMW Groups europæiske salgsregion.
Janssen-Timmen begyndte sin BMW karriere allerede under universitetsstudierne som sælger hos en BMW forhandler, og efter ansættelsen hos BMW Group arbejdede han med produktions- og markedsplanlægning i oversøiske lande. Herefter blev han ansvarlig for salget af BMW motorcykler, først i BMW Group Holland og siden i hele Europa.