23948sdkhjf

Dækproducent vil i tættere kontakt med danske forhandlere

På baggrund af gode erfaringer fra Finland ruller Goodyear nu et omfattende partnerprogram ud i Danmark. Det samme sker i Norge og de baltiske lande. Selskabet ønsket er at knytte tættere bånd til forhandlerne. 14 danske dækforhandlere er allerede blevet partnere.
- Konkurrencen på dækmarkedet er blevet skærpet de seneste par år. Derfor vil vi gerne være tættere på vores kunder og hjælpe dem med at optimere deres forretning, siger Ove Leth, salgsdirektør i Danmark for dækproducenten Goodyear.

Siden 2008 har Goodyear haft et tæt samarbejde med udvalgte dækforhandlere i Finland, og det har været en overvældende succes, oplyser en pressemeddelelse. For dækproducenten var det finske marked tidligere et underudviklet marked. I dag har de 25 partnere blandt finske forhandlere - og flere er på vej. For både forhandlerne og Goodyear har det betydet en øget omsætning.

Nu skal denne form for samarbejde videreføres i Danmark og en række andre lande. Det er en europæisk strategi, der har til formål at øge loyaliteten hos de enkelte forhandlere. Samarbejdet går i alt sin enkelthed ud på, at Goodyear vil hjælpe sine partnere med at øge omsætningen i deres firmaer.

Goodyear hjælper blandt andet partnerne med storkundeaftaler og med at blive bedre til at markedsføre deres services. Det sker for eksempel gennem gratis salgstrænings- og udviklingsevents, der har til formål at skabe mersalg til den enkelte slutkunde.

- Vi hjælper vores partnere med at tjene flere penge uden at vi binder dem på hænder og fødder. Det er frivilligt hele vejen igennem. Dem vi indgår partnerskab med får ovenikøbet forbedrede købsbetingelser og support til lokal markedsføring. Interessen for partnerprogrammet er derfor meget stor, siger Ove Leth.

I Danmark har 14 forhandlere indtil videre valgt at gå med i Goodyear Dunlop Partnership.

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden har omkring 70.000 ansatte og fremstiller sine dæk på mere end 60 fabrikker i 25 lande over hele verden. Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhed for otte lande i Norden og Baltikum. Hovedkontoret ligger i Stockholm. Virksomheden har 140 medarbejdere sælger og markedsfører bl.a. mærkerne Goodyear, Dunlop, Fulda og Sava. Mere på www.goodyear.dk
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125