23948sdkhjf

Europæisk diagnosefremstød

Hella har allieret sig med den tyske diagnose-specialist Gutmann.
En af de nyeste babyer inden for Hella Aftermarked er samarbejdet mellem de to familieejede, tyske selskaber, Hella og Gutmann, som tog sin begyndelse i 2009. Baggrunden er de stigende udfordringer for værksteder blandt andet som følge af den stigende andel af elektronik i moderne biler (i dag over 35 procent), fordi er bliver mindre tid til mere og mere komplicerede reparationer, og fordi udgifterne til diagnose er stigende.

- Hella Gutmann Solutions (HGS) er mere end blot en producent af diagnose udstyr. I takt med at værkstedernes opgaver bliver mere komplicerede, vokser også kravet til data, teknisk information og praktisk support, påpegede Hella direktør Sven Krüger, da selskabet sidst i april havde inviteret til internationale pressedage i Lippstadt.

HGS omfatter integration af diagnose, tekniske data og information om reservedele.

Den fulde pakke for værkstederne går fra køretøjs identifikation og diagnose til identifikation af dele og ordrer.

Gutmann, som oprindeligt blev etableret i 1968 af Kurt Gutmann som bilforhandler, har siden specialiseret sig inden for teknisk support og diagnose. I dag har Gutmann en markedsandel i Tyskland på 40 procent.

Hella Gutmanns tekniske center, hvor fokus i dag er på partnerskab i øjenhøjde, og at alle hjælper alle, håndterer 1500 kontakter per dag.

Hella Gutmann træningscenter er udstyret med godt 30 biler og otte motorcykler og uddanner 2000 mekanikere om året.

- Begge selskaber er uafhængige, ejer-drevne og premium-positioneret. Hella Gutmann Solutions er da også en succes i Europa, fordi vi er så tæt på værkstederne, fastslog Sven Krüger.

Den internationale udrulning af Hella Gutmann Solutions sker for tiden i en række europæiske lande.

- Der er dog endnu ingen tidsplan for Danmark og Norden, hvor Gutmann ikke tidligere har været repræsenteret, oplyser Lars Kristensen, produktchef hos Hella A/S.

Nyt er HGS Data, hvor værkstederne forsynes med tekniske bildata, hurtig reservedels identifikation og installations assistance, tusindvis af reparations tips samt adgang til reparations data - alt ganske online. På vej er HGS Plus, som skal omfatte faciliteter som live chat, video konferencer, data-adgang og real-tids opdateringer.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078