23948sdkhjf

Målretter bannerannoncer i automotive

Autobranchen er første indgang for intelligent banner-samarbejde mellem ekstrabladet.dk, Bilbasen.dk og Dba.dk.
VW er brugt som case, og ekstrabladet.dk og de eBay-ejede virksomheder Bilbasen.dk og Dba.dk kører netop nu kampagne overfor autobranchen om en helt ny måde at sortere og præsentere relevante banner-annoncer overfor forbrugerne på.

- Vi ruller nu næste generation banner-annoncer ud som en slags state of the art, der serverer forbrugerne lige netop de banner-tilbud med produkter, de før selv skulle lede efter på internettet, fortæller Claus Andersen, der er salgsdirektør hos eBay Classifieds Group Scandinavia.

Adfærds-måling

Ved hjælp af internet-brugernes klik-adfærd vælger den elektroniske løsning de bannerannoncer, som den enkelte forbruger kan have interesse i. Ifølge Claus Andersen viser undersøgelser, at denne såkaldte predictive behavorial targeting – altså adfærdsbaserede – banner-præsentation giver dobbelt så mange klik som normalt og fire gange så høj en køberate hos banner-annoncørerne.

- Der er ikke tale om overvågning af forbrugerne, der ser denne banner-løsning som intelligent hjælp, hvor bruger-adfærden er anonymiseret og uden personregistrering. Helt efter EU-reglerne på området, siger Claus Andersen. Det er tyske Nugg, der har leveret softwaren.

Unikt internationalt

Den nye løsning er således online-annoncering målrettet på et niveau, der hidtil ikke er set før i Danmark, fortæller internetchef på ekstrabladet.dk, Peter Strøhemann, der har initieret projektet.

- Vi vil skabe de perfekte rammer for optimal internet-annoncering i Danmark. I netværket undgår danske virksomheder mediespild, da de rammer målgruppen og ingen andre. Desuden får annoncørerne nu 30-80 procent højere kvalitativ effekt og tre gange så høj effekt på klik, siger Peter Strøhemann.

Han tilføjer, at partnerskabet, der når ud til mere end halvdelen af den danske internetbefolkning, er unikt i sin form internationalt, og at konstellationen med sikkerhed vil sætte sit præg på online-markedsføring i fremtiden.

Fra eBay siger Claus Andersen, at der ikke er tvivl om, at vi vil se flere af sådanne partnerskaber blomstre op i fremtidens danske mediebillede.

- De intelligente annonceringsløsninger tilgodeser annoncørerne på en profitabel måde, og det er attraktivt for store såvel som små virksomheder, om man så sælger biler, vinterdæk, tagbokse eller noget helt andet, siger Claus Andersen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078