Ny bil samme salgsstrategi
Mitsubishi oplever lige nu et stort salg af den billige Space Star billigste bil i B-segmentet. Det minder om den gang, Chevrolet sparkede bunden ud af mikrobil-markedet med modellen Spark og det er de samme mennesker, der står bag.
Hvad er det Mitsubishi-Danmark gør? Motor-Magasinet tager et kig bag facaderne hos Mitsubishi.
På Mitsubishis hovedkontor i Glostrup sidder i alt 16 ansatte, der dybest set har gjort det hele før. Det var nemlig stor set netop disse mennesker, der tidligere udgjorde den tidligere Chevrolet-import, et selskab i Interdan-koncernen. Men GM opgav jo i 2013 Chevrolet i Europa og dermed Danmark.
Så hvad så? Jamen, så kunne "Team Chevrolet" jo overtage et andet mærke i samme koncern, nemlig Mitsubishi. Det passede tilmed fint med, at japanerne på netop dette tidspunkt var i færd med at geare op efter at have været ramt hårdt af tsunamien.
Hvad er netop dette teams hemmelig? Det spørgsmål stiller vi Dorthe Arvin, Marketing- og PR Manager hos Mitsubishi.
- Vi står endnu stærkere som team i dag. Vi kan naturligt nok drage stor nytte af den læring, vi fik i Chevrolet, men Mitsubishi er og bliver et helt andet brand end Chevrolet. Mitsubishi har været i Europa i over 40 år. Der er knyttet helt specielle kvalitetsværdier til mærket, der har resulteret i en enorm loyal kundegruppe, som vi har held med at få fat i igen.
- Vi adskiller os fra andre importører ved at være en enormt smidig organisation, og kan derfor sadle om utrolig hurtigt, hvis markedet kræver det. Vi har en stærk vilje til at få tingene til at ske. Vi er innovative, men har samtidig en analytisk tilgang til markedet og vores positionering. Og så har vi et fantastisk landsdækkende forhandlernetværk, som på samme måde er indstillet på at være med på ideerne, så nyheder hurtigt kan komme vores kunder til gode," forklarer Dorthe Arvin.