23948sdkhjf

BREAKING: Codan dropper Polen-projekt

Codan har fredag 6. februar besluttet at afslutte et igangværende pilotprojekt med at sende større autoreparationer til et danskejet værksted i Polen. Det skyldes manglende opbakning fra kunderne.
Kritikken er haglet ned over Codan, efter Motor-magasinet 29 . januar kunne afsløre, at forsikringsselskabet havde planer om, at få foretaget skadesreparationer i Polen.

Nu meddeler Codan i en pressemeddelelse, at planerne droppes:

- Vi startede pilotprojektet, fordi vi gerne ville tilbyde vores kunder nogle fordele – primært en økonomisk besparelse – mod at få repareret deres bil i udlandet. Nu må vi konstatere, at der ikke har været den opbakning fra markedet, som vi havde forventet. Derfor tager vi nu konsekvensen og tilbyder ikke længere kunderne denne mulighed, siger privatdirektør hos Codan, Niels Mortensen.

Markedsundersøgelse

Pilotprojektet var blandt andet baseret på en markedsundersøgelse, som viste, at de danske forsikringskunder var åbne for at få foretaget større autoskadereparationer i udlandet.

- Vi er selvfølgelig ærgerlige over, at pilotprojektet ikke fik den opbakning, vi havde forventet. Nu lukker vi det kapitel, og vi vil fortsat forbedre og udvikle vores servicetilbud til kunderne, for at gøre det så nemt som muligt for vores kunder at komme videre efter en autoskade, forklarer Niels Mortensen.

Der har den sidste uges tid været flere udmeldinger i dagspressen om Codan’s initiativ, og hvilken betydning det ville få for den danske autobranche i form af tabte arbejdspladser.

Niels Mortensen præciserer:

- Vi har ikke kunnet genkende de tal, der har været fremme i medierne. Initiativet ville have omfattet maksimalt 300 biler årligt. Det svarer til et tab af cirka 4-5 arbejdspladser netto. Med hensyn til bekymringer om kvalitet og sikkerhed, så er det danskejede værksted i Polen certificeret efter Eurogarant-standarden, som er en europæisk standard, og i øvrigt auditeret af FDM. Så vi har kunne stå på mål for løsningen. Men vi må også konstatere, at kunderne ikke har taget imod initiativet som forventet, siger han.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11