23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Pris som afgørende faktor

Tre nul otte fra Peugeot kommer snart som GT med 180 diesel-heste eller 205 benzin-ditto. Vi har haft fat i rat og pedaler og har kørt de første kilometer. Glimrende bil, men succesen står og falder med prisen, der endnu ikke er på plads. Så ovre hos konkurrent VW: Det er endnu for tidligt at ligge søvnløs.

Helt ny 308-variant. Den adskiller sig fra de andre først og fremmest på dens udseende. Og dernæst dens måde at køre på kører. Lad os lægge ud med udseendet:

Peugeot taler om "upmarked"; der skal være dyrere stil over en bil med en løve på fronten. Og når man ser bilen holde der på parkeringen foran hotellet, hvor vi møder den nye bil første gang er det tydeligt, at her er den fine tre nul otter: Krom-linjerne i fronten, forlygterne med LED-blinklys – der blinker fra midten og ud, kæk detalje her – og ned langs siderne og forbi de store fælge, der har fået eget navn; "diamanter". Godt set, de rette fælge er som smykker på en bil. Og bagenden: Stor venturitunnel i pianosort og et par blærede afgangsrør, der lige så godt kunne afslutte udstødningssystemet på en Audi A6 eller en AMG-Mercedes.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.158