Automatisering, hurtigere skadeopgørelser og en mere effektiv proces for både værksteder, forsikringsselskaber og kunder. Det er målsætningen for forsikringsselskaberne og deres brancheorganisation, Forsikring & Pension (F&P), der har sat gang i projektet First Notice of Loss (FNOL).
FNOL skal ved hjælp af kunstig intelligens analysere bil...
AI skal effektivisere bilskadebehandling: F&P tester nyt værktøj
Et nyt AI-værktøj skal forkorte sagsbehandlingstiden, reducere omkostninger og give kunderne en mere gnidningsfri oplevelse. Projektet First Notice of Loss er første skridt i en større digital transformation af bilskadeområdet for også værkstederne.

AI og tidlige fotos af skader taget af bilejeren selv, samt datadeling mellem forsikringsselskaber og værksteder, skal effektivisere skadesarbejdet og Autotaks i et nyt projekt, FNOL. Foto: Getty Images
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement