23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

AI skal effektivisere bilskadebehandling: F&P tester nyt værktøj

Et nyt AI-værktøj skal forkorte sagsbehandlingstiden, reducere omkostninger og give kunderne en mere gnidningsfri oplevelse. Projektet First Notice of Loss er første skridt i en større digital transformation af bilskadeområdet for også værkstederne.

Automatisering, hurtigere skadeopgørelser og en mere effektiv proces for både værksteder, forsikringsselskaber og kunder. Det er målsætningen for forsikringsselskaberne og deres brancheorganisation, Forsikring & Pension (F&P), der har sat gang i projektet First Notice of Loss (FNOL).

FNOL skal ved hjælp af kunstig intelligens analysere billeder af skader på biler og danne grundlag for en hurtigere vurdering. Dermed kan kunden selv tage billederne, og systemet kan ofte straks kategorisere skaden og foreslå næste skridt – værkstedsvalg, booking eller direkte afgørelse, hvis der er tale om en mindre skade.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.236|instance-web03