homas Møller Sørensen, branchedirektør for DI Bilbranchen er ikke tvivl, når han skal beskrive bilaftalen fra 2020 også kendt som L129:
- Det var en god lov, men ingen kunne forudse, at den var så god, siger han og uddyber:
- Først og fremmest gav den ro om afgifterne fem år frem i tiden. Og det var tiltrængt. Og så viste kombinationen af afgifts...
Loven var en totrinsraket – nu skal næste del affyres
Branchedirektør for DI Bilbranchen Thomas Møller Sørensen understreger betydningen af bilaftalen fra 2020, og vil gerne have trillet bolden helt i mål.

129 banede vejen for en eksplosion i salget af både nye og brugte elbiler og førte samtidig til, at statens indtægter fra registreringsafgift i dag er en tredjedel af, hvad de var for få år siden. Foto: Magnus Møller
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement