23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Loven var en totrinsraket – nu skal næste del affyres

Branchedirektør for DI Bilbranchen Thomas Møller Sørensen understreger betydningen af bilaftalen fra 2020, og vil gerne have trillet bolden helt i mål.

homas Møller Sørensen, branchedirektør for DI Bilbranchen er ikke tvivl, når han skal beskrive bilaftalen fra 2020 også kendt som L129:

- Det var en god lov, men ingen kunne forudse, at den var så god, siger han og uddyber:

- Først og fremmest gav den ro om afgifterne fem år frem i tiden. Og det var tiltrængt. Og så viste kombinationen af afgiftsfritagelse for elbiler og lav efterspørgsel på elbiler i store dele af Europa at være en meget effektiv cocktail. I dag sælger vi i branchen stort set lige så mange brugte elbiler fra andre lande i Europa som vi sælger nye elbiler.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.072|