23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

LEDER: Nic. Christiansen sætter sig selv på salget

MED OPKØBET AF Autohuset Vestergaard fuldender Nic. Christiansen Gruppens topchef, Niels Vrist Bertelsen, den ambitiøse vækstplan, som han for flere år siden fik ejerne i Kolding med på. En plan, der handlede om at udnytte en sjælden mulighed i markedet. 

SIDEN HAR KONCERNEN ikke set sig tilbage og har været ude i et voldsomt opkøbsridt. Med Autohuset Vestergaard kom kronen på værket.  Det er ikke bare endnu et opkøb. Det er et magtgreb.

MED EN OMSÆTNING på 4,8 milliarder kroner og 800 ansatte er Autohuset Vestergaard en af de største forhandlerkæder i Danmark. Med ét ryk er NCG-koncernen nu ikke bare stor – men dominerende. Det nye opkøb overgår sidste års overtagelse af Ford Danmark, som allerede placerede Nic. Christiansen Gruppen som landets næststørste bilkoncern.

MED OPKØBET SÆTTER NCG sig på mere end halvdelen af salget af Ford og Hyundai i Danmark i detailledet. Indenfor mærkerne Ford, Hyundai og BYD kommer NCG til at dominere import, detail og eftermarked. For Nic. Christiansen Gruppen har samtidigt opsagt størstedelen af Ford- og Hyundai-forhandlerne - for selv at sætte sig på salget.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.171