23948sdkhjf

60 taksatorer fik dybere indsigt i genbrugsdele hos autoophugger

Dansk Autogenbrug var vært for et lærerigt besøg for taksatorer fra Taksatorringen, og inviterer meget gerne andre forsikringsselskaber til en dag med kvalitet, logistik og grænseflader for brugte bildele.

Hvad ligger der bag standkode C? Hvad er god skik for emballering? Hvordan ser grænsefladen ud bag upload til Autoflex? Og hvordan kan autogenbrugere og forsikringsselskaber sammen fremme accepten af genbrugsdele ude hos værkstederne?

Arrangementet nåede bredt rundt, da Dansk Autogenbrug, med formand Søren Lundfolds eget Tørring Autolager lidt nord for Vejle som ramme, forleden tog imod hele 60 taksatorer fra Taksatorringen samt Taksatorringens cheftaksator og direktør.

Det blev en både inspirerende og underholdende dag, fortæller DAG-direktør Adam Pade, hvor taksatorerne fik til opgave selv at kvalitetsvurdere en skærm, tre fordøre og en forlygte i en lille konkurrence.

Selv om taksatorerne typisk er tidligere mekanikere, var det en øjenåbner for flere af dem at se en moderne autogenbrugsvirksomhed i alle afskygninger Adam Pade, direktør, Dansk Autogenbrug

- Vi blev alle klogere undervejs. Taksatorerne var gode til at vurdere kvaliteten på de brugte reservedele – men ingen så en lille fejl på en dør, der burde være kategoriseret. Selv om taksatorerne typisk er tidligere mekanikere, var det en øjenåbner for flere af dem at se en moderne autogenbrugsvirksomhed i alle afskygninger, siger Adam Pade.

Afstemmer forventninger

Arrangementet var det første fra DAG for taksatorer for at vise, hvordan et moderne autogenbrug er indrettet – og især for at afstemme forventninger til kvalitetskoder på de brugte dele. Taksatorerne delte sig op på forskellige stationer, der, foruden kvalitetskonkurrencen, omfattede en station for pakning, forsendelse og logistik og en station for grænsefladen mellem Autoflex og Nemdele – herunder hvordan man oploader og hvordan man ser på brugte reservedele.

- De deltagende taksatorer stillede mange spørgsmål om især kvalitetskoder, og generelt var dagen en succes, som vi meget gerne gentager med andre forsikringsselskaber, fordi vi mener, det giver stor værdi at se fysisk, hvordan genbrugsdele ’bliver til’ – og skabe vilje til bedre at forstå autogenbrugernes virkelighed i en tid, hvor forsikringsselskaberne har stort fokus på flere reparationer med genbrugsdele, siger Adam Pade.

Fælles løsninger

Adm. direktør hos Taksatorringen, Marianne Wier, er også glad for at have brugt en dag i Tørring sammen med 60 af sine taksatorer.

Taksatorringen tager bestemt nogle ting med hjem, som vi i fællesskab skal løse sammen med alle værkstederne Marianne Wier, CEO, Taksatorringen

- Vi takker for et fint arrangement, hvor vi havde god dialog om kvalitetskrav og hvorledes autoophuggere og værksteder oplever Autoflex og udfordringerne med avance på brugte dele. Taksatorringen tager bestemt nogle ting med hjem, som vi i fællesskab skal løse sammen med alle værkstederne, siger Marianne Wier.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.172