23948sdkhjf

Disse bilmærker er de danske bilejere mest utilfreds med

To Stellantis-mærker og Tesla ligger i bunden i den seneste Autoindex-kundetilfredshedsmåling

Opel, Peugeot og Tesla lander på bunden, når det gælder tilfredsheden blandt mærkernes danske bilejere.

Det viser den seneste AutoIndex-kundetilfredsmåling, der er udarbejdet af rådgivningsvirksomheden Loyalty Group.

Undersøgelsen bygger på besvarelser fra 13.500 danske bilejere i årets første måneder og måler deres tilfredshed med biler, værksteder og forhandlere. Derudover spørges der ind til kundernes loyalitet og samlede indtryk. Denne artikel tager udgangspunkt i de to sidstnævnte kategorier, da den fulde liste over de øvrige resultater først offentliggøres senere i år.

Tesla oplevede en tilbagegang på -0,9 pct. fra niveauet sidste år, og placeringen er rykket fra plads 15 til 18 ud af 20. Kundeloyaliteten for mærket er faldet med -6 pct. 

Ifølge Mikkel Korntved, administrerende direktør og partner i Loyalty Group, skyldes faldet ikke nødvendigvis stor utilfredshed blandt Tesla-bilejerne – til trods for den seneste negative omtale af mærket og dets adm. direktør, Elon Musk:

– De danske Tesla-bilejere har meget modstandskraft over for al den negative omtale, der har været om mærket. De er selvfølgelig ikke immune, og det afspejler sig også i tallene, men det er ikke, fordi de er helt vildt utilfredse med bilen og mærket. Det ville slå hårdere igennem i målingerne, hvis det var tilfældet, siger han.

Peugeot ender helt i bunden efter at have oplevet det største fald i årets måling på -2,8 pct. i samlet vurdering og -6,8 pct. i kundeloyalitet.

Opel gentager sin placering som nummer 19 fra året før, men har modsat Tesla og Peugeot oplevet en mindre fremgang på 0,5 pct. i helhedsvurdering.

På premium-fronten oplevede Audi et markant fald på -1,9 pct. og endte med en 16. plads i år. 

I en pressemeddelelse understreger FDM, at det er en bemærkelsesværdig tilbagegang for det tyske premium-mærke:

- Det er en ret vild deroute, når man tænker på, at mærket i de seneste fem undersøgelser indtog pladsen som henholdsvis nummer 5, 5, 6, 8 og 10

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079