23948sdkhjf

Tjekviks kiosker giver bedre kundeservice med mindre arbejdstid

En automatiseret kiosk fra Tjekvik gør det nemt og hurtigt for kunderne at hente eller aflevere deres biler til service og reparation. Det frigiver arbejdstid for forhandlere, der tilmed kan udnytte den digitale kommunikation til mersalg og statistik

Der er ikke noget værre end at stå i kø – især ikke når man er på vej til arbejdet eller skal hente børnene efter skole. Men det er ofte på præcis de tidspunkter, man henter eller afleverer sin bil til service på værkstedet, og derfor er der god grund for forhandlere og værksteder til at gøre processen så hurtig og smidig som muligt, så man ender med glade kunder. Løsningen kan være at supplere den fysiske skrankes personlige betjening med en eller fere selvbetjeningskiosker fra Tjekvik. Ved kioskerne kan kunderne hente og aflevere nøgler og tjekke deres bil ind eller ud. “Det tager eksempelvis ca. 30 sekunder at aflevere en nøgle, og det giver tilfredse og loyale kunder, og det betyder, at kundemodtagelsen kan spare ca. 8 minutter pr. indtjekning. Hvis man ganger det op med et par hundrede om måneden, får man frigivet en masse tid, som man i stedet kan bruge på de kunder, der har brug for en dybere samtale. Det kan ellers være svært at nå, hvis der samtidig står kunder i køen og tripper,” forklarer Claus Persson, der er Key Account Manager hos Tjekvik. 

Det tager eksempelvis ca. 30 sekunder at aflevere en nøgle, og det giver tilfredse og loyale kunder. Kundemodtagelsen sparer ca. 8 minutter hver gang en kunde benytter Tjekviks selvbetjeningsløsning Key Account Manager Claus Persson

Find din egen kunderejse 

Tjekvik er udviklet af den danske virksomhed Autoinnovation, der lancerede de første kiosker i 2015 og nu har leveret 1.600 løsninger i 29 lande. De fysiske kiosker kan placeres både inde og ude – i sidstnævnte tilfælde gør det det muligt for kunderne at hente og afevere uden for almindelig åbningstid. “Tjekvik giver mulighed for at tilbyde fere kunderejser – hvis kunden ønsker at tale med en servicerådgiver, går han bare op til skranken som normalt, men ellers kan han tjekke ind i kiosken og komme hurtigt videre. 80-90% af alle henvendelser er egnede til selv-service, og da man underskriver aftalerne elektronisk hjemmefra, er der ikke noget papirarbejde.” 

Skræddersyede løsninger til den enkelte forhandlers behov

Hemmeligheden i Tjekvik er en smart softwareløsning, der kan skræddersys til den enkelte forhandler. Softwaren sender selv notifkationer ud til kunderne og kan designes til at tilbyde alt fra nye viskerblade til en vurdering af bilen. “Her i første halvår af 2024 har 72.000 personer reageret med et ønske om at få en vurdering, så der ligger store muligheder i det. Med vores Smart Rules-system kan den enkelte forhandler sætte forskellige servicetilbud og spørgsmål op til kunderne, og da det er helt integreret med deres Dealer Management System, er det nemt at indsamle data om kundens bil”, siger Claus Persson.

TJEKVIK

Tjekvik producerer intelligente selvbetjeningsteknologier til forhandleres eftermarkedsafdelinger, der gør check-ins og check-outs mere effektive og produktive samt skaber en bedre oplevelse for kunderne.

Tjekvik blev grundlagt i Danmark i 2015, men er allerede nu til stede i 29 lande.

Se mere på www.tjekvik.com

Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08