23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

RÅT FOR USØDET: Reparationsgrænsen er et politisk selvmål

Det er tid til et opgør med reparationsgrænsen. Både for klimaet og arbejdspladsernes skyld, mener direktøren i AutoBranchen Danmark, Gitte Seeberg.

Siden 1999 har reparationsgrænsen betydet, at biler, der nemt kunne repareres, er blevet dømt totalskadede – og dermed er blevet skrottet eller eksporteret i stedet for at blive repareret på landets værksteder og autolakererier.

Ønsket har været at forny vognparken og sikre staten indtægter fra registreringsafgiften. Ædelt, måske, men et nærmere eftersyn viser, at reparationsgrænsen er endt som et politisk selvmål, der kræver handling. Både for klimaets skyld, men i høj grad også for at fremme genbrug og for at skabe arbejdspladser.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078