Stor importør: Straf-told vil sparke mindre kinesiske producenter ud af Europa
Kun de store kinesiske bilproducenter, der har råd til at bygge fabrikker i Europa, vil fortsat være til stede i Europa efter indførsel af straf-told, mener CEO hos Nic. Christiansen, Niels Vrist Bertelsen.

Hvis de kinesiske bilproducenter vil have et stort salg i Danmark og Europa, så bliver de nødt til at holde priserne nede og selv absorbere EU's kommende straftold, vurderer CEO i Nic. Christiansen Gruppen, Niels Vrist Bertelsen. Foto: Jakob Boserup
Det vil få store konsekvenser særligt for de mindre kinesiske bilproducenter, hvis EU's straf-told mod de kinesiske bilproducenter gennemføres, som den er meldt ud nu. Det mener adm. direktør for bilimportøren Nic. Christiansen Gruppen, Niels Vrist Bertelsen. Den Kolding-baserede importør importerer selv kinesiske BYD, men Niels Vrist Bertelsen und...
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement