Bilbranchen kritiserer K.W. Bruuns "bødepraksis": - Virker nærmest som et regime
K.W. Bruun-forhandlere risikerer ifølge brancheorganisationer at blive pålagt gebyrer, hvis ikke de lever op til alle retningslinjer fra importøren. Den praksis er gift for samarbejdet, vurderer branchetoppen.
Af Godtfred Perera, Kevin Landor Laursen
Bøder for missede salgsmål, bøder for ikke at deltage i kurser og bøder for manglende papirarbejde er noget forhandlere af K.W. Bruun-mærker risikerer ifølge bilbranchetoppen, som vurderer, at praksissen giver en dårlig grobund for velfungerende samarbejde mellem importør og forhandler.
Ifølge Gitte Seeberg, adm. direktør i Autobranchen Danmark, og Thomas Møller Sørensen, branchedirektør i DI Bilbranchen, gør K.W. Bruun hyppigt brug af gebyrer, som direktørerne kalder for bøder, til at regulere og styre sine forhandleres ageren.