70 procent færre dele. 50 procent lavere udviklingsomkostninger. Og 30 procent færre omkostninger i alt. Det er fordele, der kan få det til at krible i enhver bilproducent.
Ved at skifte til såkaldt gigacasting for store aluminiumsdele – en teknik udviklet af Tesla – melder Japans tredjestørste bilproducent, Nissan, sig nu i koret af producenter, ...
Gigacasting vil gøre elbiler billigere end fossilbiler om tre år
Nissan er blandt de bilproducenter, der forventer at kunne spare 30 procent i omkostninger og 20 procent vægt i sine næste elbiler via brug af kæmpedele – gigacasting.
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/108106001.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=828&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=414&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=330&accessToken=a9b81fa4f99072e695474c007c4eced987ed47c060ea01d6449dcc4cab76859b)
Nissan forventer at kunne spare 30 procent i sine omkostninger og lave flere biler hurtigere gennem gigacasting af store dele af bilen. Foto: PR
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement