Det kinesiske elbil-mærke Nio satsede stort på et danske marked, men har efter 18 måneder droslet ned til blot en håndfuld medarbejdere i Danmark, der styres fra kontoret i Stockholm. Men hvad gik der galt for det kinesiske mærke med de store ambitioner?
Motor-magasinet har talt med to eksperter og bedt dem om at analysere Nio introduktion og sene...
Derfor lukker Nio ned i Danmark
Kinesiske Nio kom skævt ind på det danske marked, mener to eksperter. De har en række forklaringer på, hvorfor det gik galt for Nio i Danmark og hvorfor de nu har måttet afskedige de fleste medarbejdere i Danmark.
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/85665052.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=1170&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=612&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=345&accessToken=17eb8e753de8414d682c67153f74ed162e75c6997dc1706df7c24874d6c01ef7)
Avancerede og kostbare biler er ikke nok. NIO har kun få aktiviteter tilbage i Danmark og fremover vil man forsøge at erobre Danmark via kontoret i Stockholm. På verdensplan fik NIO et dundrende underskud på 20 mia. kr. i 2023, viser det nyligt offentliggjorte årsregnskab. NIO har valgt at droppe planerne om en flagship-store i form at NIO House i centrum af København. Foto: PR
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement