Bortset fra MG og Polestar er det ikke mange kinesiske biler, der kører ud af de danske forhandlerlokaler. De to mærker har solgt henholdsvis 2000 og 1400 eksemplarer. De øvrige Kina-mærker skal tælles i få hundrede. Heller ikke på europæisk plan har kineserne fået hul på bylden og intet mærke var i top 50 i 2023.
Kineserne har ellers på forbavsen...
Hvad bliver der af den kinesiske invasion?
I flere år er der råbt kineserne kommer. Og de er her allerede, men har endnu ikke fået gang i salget. Endnu. Men det kommer, lover ekspert.
Kinesiske BYD vil opføre en fabrik i EU-landet Ungarn og dermed skabe et springbræt til det europæiske marked- Foto: PR
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer