23948sdkhjf

Salget af kinesiske biler svigter - her er forklaringen

I årevis er der blevet råbt: Kineserne kommer. Men salgstallene i 2023 har ikke været prangende. To eksperter giver deres bud på forklaringen.
4145 stk. eller blot 2,7 procent af den samlede bilsalg. Det er hvad de kinesiske bilmærker har solgt til og med 30. november. Polestar og MG har taget den største andel og solgt næsten 3000 biler, mens de øvrige mærker holder sig inden for den lille tabel.

Der er ellers fart på den kinesiske bilproduktion og er nu den største bileksportør i verde...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement

  • Ingen kortoplysninger
  • Ingen binding
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.188