Bilbranchen: Ny lak-del i Autotaks fra nytår er kompliceret
Krav fra tyske AZT fjerner den særegne danske fortolkning i Autotaks/Forsi, men der er ikke tale om en sparerunde overfor værkstederne.
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/60519008.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=999&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=666&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=440&accessToken=2fc9d4821ab0ee978b3b5f3613788157c96eff195dc3e95b2bf051af40575fa6)
Værksteder og autolakerere får nye vilkår for skadesarbejdet, når særregler i Autotaks/Forsi i Danmark ophører fra årsskiftet. Foto: PR
Tungen skal holdes lige munden, når skadesværksteder og lakerere logger på Autotaks/Forsi i starten af det nye år. For her skal lakeringsskader opgøres på en anderledes måde end i dag, fordi Forsikring & Pension i Danmark ikke længere må gå enegang i Europa med sin fortolkning af det bagvedliggende tyske AZT-system. Og det bliver ikke nemmere, ...
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement