FTZ-direktør: Værksteder må ikke basere strategi for elbiler på følelser
Værkstedejerne skal ikke bare lade følelserne råde, når de vælger deres strategi for reparation og service af elbiler. De skal lave en plan på et oplyst grundlag. Ellers risikerer de, at udviklingen løber fra dem.

Adm. direktør hos FTZ, Michael Gadegaard opfordrer de frie værksteder til at lave en konkret forretningsplan for, hvordan de vil arbejde med elbiler, så beslutningerne træffes på et oplyst grundlag og ikke på baggrund af følelser Foto: Bo Christensen
Hvis vi spoler tiden bare syv år frem, så er hver tredje bil i Danmark med stor sandsynlighed en elbil. Syv år er ikke voldsomt lang tid, hvis man skal omstille sit værksted, investere i nyt udstyr og efteruddanne mekanikere. Så hvordan kan værkstederne undgå at miste omsætning, når elbilerne fylder mere og mere? Og hvordan kan de gribe de mulighed...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer