23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Når skidtet lander på forsikringskundernes biler

Det går ikke, at ønsket om profit står over trafiksikkerheden, mener Thomas Krebs, der er direktør hos SKAD.

Man kan undre sig over, at man fortsat kræver, at værkstederne monterer dårlige kopi karrosseridele på forsikringskundernes biler. Vel, når det drejer sig om at spare penge, så kan man da godt forstå det. Men når man taler trafiksikkerhed og kvalitet, så er det en hel anden sag.

Forsikringsbranchen kaster rundt med påstand om, at der kun er en procent reklamationer. Her, hvor jeg sidder, så ser sandheden helt anderledes ud. Også når vi besøger skadesværksteder, så oplever vi en masse skidt. Værkstederne er i forvejen presset til det yderste, og det er en meget tung proces, at reklamere. En SKAD undersøgelse har vist, at problemet er betydeligt større, end forsikringsbranchen ønsker at gøre det til. Desuden er værkstederne generelt bange for, at blive udsat for repressalier i form for lukning af Forsi-adgang til et bestemt selskab, undladelse af henvisning og meget andet, som vi oplever, hvis man ”brokker” sig for meget.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.082