’Flest mulige ladestandere hurtigst muligt’ har indtil nu været den dominerende strategi på lademarkedet. For omstillingen til elbiler kræver først og fremmest infrastruktur. Men den massive udrulning udfordrer elnettet i en sådan grad, at det bliver mere og mere nødvendigt at fordele belastningen.
Det kan man blandt andet gøre ved at tilskynde el...
Lade-leverandør tilbyder intelligent prissætning
Ladeplatformen Spirii mener, man med fordel kan ændre elbilisters ladeadfærd ved at justere på prisen og lancerer et nyt prisprodukt til deres ladepartnere. Hensigten er bl.a. at tilskynde flere til at lade, når elnettet er mindst belastet. Og at få færre til at spærre ladepladser i længere tid.

Ifølge Spiriis CEO og co-founder, Tore Harritshøj, er markedet modent til mere intelligent prissætning, der i høj grad er efterspurgt af både forbrugere og ladeoperatører. Foto: PR
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer