23948sdkhjf

Autoplus – et attraktivt valg

Med en gentænkning af hele værkstedskonceptet er Autoplus klar til at tiltrække nye medlemmer og styrke konceptet for de eksisterende. Gratis opstart og fordelagtige digitale værktøjer skal gøre det attraktivt for værkstedsejere at træde ind i værkstedskæden Autoplus.

LÆS MERE OM AUTOPLUS HER

Værkstedskonceptet Autoplus bliver dette efterår relanceret i en ny og forbedret udgave. Mantraet har altid været ‘Frit værksted – Frit valg’, men nu kommer det i et moderne og digitalt setup med mange attraktive tilbud. Kædechef Claus Ottesen har sammen med marketingchef Michael Kratz og resten af teamet brugt de sidste 18 måneder på at udvikle og fintune kædekonceptet, og nu glæder han sig til at præsentere Autoplus i en form, som er fremtidssikret. “Autoplus har kørt i samme spor i mange år, så det var på tide at kigge konceptet efter i sømmene. Vi startede med at digitalisere hele virksomheden, så det er blevet nemmere for den enkelte at drive værkstedet og få adgang til information. Vi vil gerne gøre det mere attraktivt for vores medlemmer at være en del af fællesskabet, og det har vi bl.a. gjort ved at bygge vores digitale systemer op fra bunden af samt sikre attraktive driftsløsninger. Ambitionen er at være en værkstedssammenslutning med en stor selvbestemmelse, tryghed og højt til loftet for alle medlemmerne,” forklarer Claus Ottesen. “Over de seneste 18 måneder har vi desuden ændret vores designlinje. Men det tager noget tid, før det bliver implementeret på alle værkstederne. Vores medlemmer er også her blevet hørt og har haft indflydelse på hele processen, og det understreger, at vi prioriterer deres input og medbestemmelse,” supplerer Michael Kratz.

Bliv en del af flokken
Autoplus er en del af den landsdækkende grossistkæde Auto-G, der har 37 afdelinger i Danmark. Autoplus består i dag af mere end 100 frie autoværksteder fordelt over hele landet, men Michael Kratz lægger ikke skjul på, at man ønsker at få kæden til at vokse. “Man skal selvfølgelig opfylde en række krav, men der er plads til næsten alle – store som små. Vi lægger vægt på, at det er frie værksteder, så de kan drive det, som de vil, når blot de lever op til konceptet. Vi tilbyder en lang række hjælpemidler og digitale værktøjer, man kan vælge imellem inden for bl.a. markedsføring, kundestyring, webløsninger, uddannelse og leverandøraftaler.” Yderligere en bonus som medlem af Autoplus er, at man bliver en del af et internationalt netværk, der tæller mere end 6754 værksteder over hele verden. Dette på baggrund af Auto-G’s medlemskab af Groupauto International, som er en af de største indkøbssammenslutninger i verden. “Vi tilbyder et stærkt netværk, hvor den enkelte bliver hørt og respekteret – og det matcher godt til dem der, ønsker at være fri. Medlemskabet i Groupauto International sikrer masser af muligheder for konceptudvikling samt gode indkøbsaftaler. Det er måske ikke noget, den enkelte værkstedsejer ser i hverdagen, men det kommer ham til gode at have en så stor spiller i ryggen – styrken ligger i fællesskabet,” siger Claus Ottesen.

”Ambitionen er at være en værkstedssammenslutning med en stor selvbestemmelse, tryghed og højt til loftet for alle medlemmerne"
Kædechef Claus Ottesen

Attraktive tilbud og stærke digitale løsninger
Nye medlemmer tilbydes mulighed for at deltage gratis i det første år. Alle medlemmer af Autoplus tilbydes både kurser, værkstedskontrol, markedsføring, online booking, autohjælp, miljøservice, E koncept og meget mere. Dermed har værkstederne alle muligheder for at blive klædt ordentligt på til at servicere kunderne på bedst mulig måde, mener Claus Ottesen: “Det er vores kerneopgave at løse alt det, de ikke har tid og ressourcer til i hverdagen. Efter den gratis introduktionsperiode tilbyder vi en af markedets laveste medlemsbetalinger. Vi tilbyder endvidere markedets stærkeste kundestyrings system Gplan, her tilbyder vi basisprogrammet gratis til medlemmer” Et andet godt værktøj er den digitale platform WORXS, som også tilbydes gratis til medlemmerne. WORXS kan både håndtere de stramme regler for kemi på værkstedet samt bruges til at udarbejde APV. “Vi har valgt digitale løsninger, der gør det nemt at holde styr på sikkerheden, driften, kommunikationen og muligheden for at bevare overblikket, det er på alle måder attraktivt,” forklarer Michael Kratz og slutter: “Endelig tilbyder vi også at producere hjemmesider til værkstederne til meget konkurrencedygtige priser, samt adgang til præfabrikeret SoMe-content, som den enkelte kan bruge løs af.”

AUTOPLUS
Autoplus er et kædekoncept under Auto-G. Kæden består af 107 værksteder, der hver især har deres frihed til at drive deres forretning. Kæden hjælper med markedsføring og digitale værktøjer, der gør hverdage nemmere, og med grossisten Auto-G i ryggen, er man sikret fordelagtige priser på et stort udvalg af reservedele.
Se mere på www.autoplus.dk
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08