På bare 10 år er der sket en større forskydning på det danske marked for nye biler.
Mærker som Ford, Citroën og Renault står ikke længere så stærkt, som de har gjort. De har i stedet måttet se mærker som Tesla og Hyundai tage markedsandele.
Det viser en gennemgang af indregistreringstal fra De Danske Bilimportører, som Børsen har foretaget.
Den ...
Grøn omstilling gør ondt på gamle bilproducenter
Salget af bilmærker som Ford, Citroën og Renault er gået tilbage i Danmark, mens Tesla brager frem

Forhandlere ser lyst på bilsalget trods lille fald i salget Citroën er blandt taberne på det danske bilmarked de seneste 10 år. Det franske mærke er gledet ud af top-10, og salget er halveret. (Arkivfoto). Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer