I en ny undersøgelse udarbejdet af de europæiske bilklubber, FIA, fremgår det, at det europæiske eftermarkedet og andre brancher taber i omegnen af 95 mia. euro eller over 700 mia. kr. om året på, at bilfabrikkerne begrænser adgang til køretøjsdata.
- Forbrugere og eftermarkedsaktører betaler i øjeblikket en høj pris for den ensidige kontrol af kø...
Bilfabrikker sætter sig på bildata: Så mange milliarder koster det eftermarkedet
Flere brancher kræver, at EU fremmer fair konkurrence og sikrer valgfrihed, når det gælder adgang til bilers kørselsdata.

En ny rapport viser, at eftermarkedet i Europa taber 700 mia. kr. årligt, fordi bilfabrikkerne begrænser adgang til køretøjsdata. Getty Images/iStockphoto
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer