Selvom elbilerne samlet set er med til at løfte autobranchen, er der brug for elbiler med længere rækkevidde, et bedre netværk af ladestandere og ro om bilafgifterne, hvis der skal sælges endnu flere elbiler herhjemme.
Sådan lyder konklusionen i hvert fald fra de forhandlere, der har deltaget i AutoBranchen Danmarks seneste kvartalsundersøgelse i ...
Her er barriererne for danskernes køb af elbil
Elbilers rækkevidde er største udfordring for mersalg. Dernæst følger lade infrastrukturen og prisen, viser undersøgelse fra Autobranchen Danmark.

Ifølge en ny undersøgelse fra AutoBranchen Danmark angiver 59 procent af forhandlerne længere rækkevidde, som et af de parametre, der skal opfyldes for, at så sat yderligere skub i salget af elbiler. Foto: PR
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer