Op til 65 procent af alle køretøjer over 3.500 kg i EU kører med for lavt dæktryk og er derfor skyld i 30 procent for meget afbrændt brændstof og 25 procent kortere levetid pr. dæk. Det gør EU noget ved fra 1. juli 2024, hvor tunge køretøjer nu også skal køre med dæktrykmålere, TPMS.
Dennis Alexis fra The Scandinavian Tire & Rim Organization, ...
Dæktrykmålere fra 2024 skal spare klima og havarier
Fra næste år skal køretøjer over 3.500 kg have TPMS-dæktrykmålere monteret.

Dennis Alexis, STRO, gav et indblik i kommende krav til TPMS på tunge køretøjer på Dæktemadagen. Foto: Kim Lock-Lorenzen/LoraGrafisk
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer